5 reguli în îngrijirea anti-rid

Pe măsură ce îmbătrânim tenul începe să-și piardă elasticitatea, tonusul, devine mai subțire și mai deshidratat, proces care e semnalat de prezența ridurilor și a liniilor fine. Înaintarea în vârstă e un proces natural, pe care nu-l putem opri, însă ceea ce putem face este să luăm măsuri preventive, ținând cont de o serie de reguli.

Regula nr. 1: Protejează-ți pielea de soare.

Soarele e răspunzător de multe dintre semnele vizibile ale îmbătrânirii pielii și de aceea e important ca protecția solară să fie folosită în fiecare zi, nu doar la plajă. Alege un produs cu spectru larg, cu un SPF de 30 sau mai mare care îți va proteja pielea atât împotriva razelor UVA – responsabile pentru apariția ridurilor – cât și a razelor UVB – responsabile pentru arsurile solare și cancerul de piele. Conform studiilor recente, o aplicare zilnică de protecție solară SPF 30 poate estompa petele de vârstă, îmbunătăți textura pielii și aplatiza ridurile cu 20% în trei luni.

Pentru o protecție suplimentară, poartă o pălărie cu bor larg și ochelari de soare cu protecție UV.

Regula nr.2: Asigură-te că produsele tale de skincare conțin ingrediente cu efect anti-îmbătrânire.

Caută aceste ingrediente în produsele tale de îngrijire preferate:

Retinoizii (sau retinolul)– stimulează producția de colagen și minimizează apariția petelor de vârstă existente, a liniilor fine și previn formarea de noi riduri.

Acidul hialuronic – ajută la reducerea ridurilor și la hidratarea pielii.

Vitamina C contribuie la protejarea pielii împotriva efectelor nocive ale soarelui, prevenind astfel formarea ridurilor. De asemenea, stimulează producția de colagen, care ajută la menținerea unui aspect tânăr.

Ceramidele nu numai că ajută la reținerea apei în piele, dar o și protejează de efectele îmbătrânirii provocate de poluanții din mediu.

Regula nr. 3: Consumă alimente cu efect de întinerire.

Avocado are un conținut ridicat de vitamina E și antioxidanți care protejează pielea.

Afinele sunt bogate în vitamina C, stimulează circulația sângelui și ajută corpul să producă colagen pentru a menține pielea tânără și sănătoasă.

Peștii grași, ca de exemplu somonul, sardinele și macroul, sunt plini de acizi grași Omega 3 care combat deshidratarea.

Varza roșie este o sursă de fitonutrienți care ajută la încetinirea formării ridurilor și a hiperpigmentării.

Pepenele galben conține carotenoizi care stimulează producția de vitamina A, care, la rândul ei,  protejează pielea de stresul oxidativ și încetiește procesul de îmbătrânire.

Regula nr. 4 Hidratează-te.

Hidratează-te cu multă apă și ceai verde, nu cu băuturi carbogazoase sau cafea. Cu cât ești mai hidratată, cu atât tenul tău va arăta mai neted și mai strălucitor.

Regula nr. 5 Alege un stil de viață sănătos.

Pielea are nevoie de odihnă pentru a se repara singură, prin urmare încearcă să dormi  8 ore în fiecare noapte. Renunță la fumat pentru că acesta distruge colagenul, elastina și scade nivelul de estrogen, care este necesar pentru a menține fermitatea pielii.

Redu consumul de alcool, acesta deshidratează atât corpul, cât și tenul și introdu în rutina ta zilnică exerciții fizice. Mișcarea crește fluxul de sânge către piele și favorizează un ten strălucitor cu un aspect sănătos.

Wine4skin Beauty Tip. Zona din jurul ochiului este adesea prima care prezintă semne de îmbătrânire, așa că este foarte important să folosești zilnic un ser special, potrivit acestei zone sensibile.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ro_RORomână