Beauty in&out: 10 nutrienți care te ajută să ai o piele ce radiază de frumusețe

Codul pentru o piele ce radiază de frumusețe poate fi greu de descifrat. Genetica joacă un rol important, dar și stilul de viață – inclusiv somnul, rutina de îngrijire, exercițiile fizice și dieta. Nu poți controla genetica, dar cu siguranță poți încerca să dormi suficient, să gestionezi stresul, să fii atentă la ceea ce mănânci și la produsele cosmetice pe care le folosești.

Rutina de îngrijire a tenului joacă un rol esențial, iar o dietă plină de nutrienți îți menține pielea sănătoasă din interior spre exterior, previne ridurile și combate acneea. Iată ghidul nostru cu cei 10 nutrienți principali, ca să ai o piele strălucitoare.

  • Vitamina C (acidul ascorbic) – un antioxidant puternic

Acest antioxidant natural previne îmbătrânirea, întrucât favorizează regenerarea celulară și preîntâmpină deteriorarea ADN-ului. Susține, de asemenea, sinteza colagenului, o proteină esențială care combate semnele îmbătrânirii tenului.

Vitamina C oferă o îngrijire completă a feței – previne ridurile, îndepărtează aspectul tern și obosit, minimizează petele și asigură o nuanta uniforma a pielii.

Poți crește consumul de vitamina C prin suplimente sau prin alimentație, aceasta fiind prezentă în citrice (portocale, lămâi și grapefruit), în fructe roșii, kiwi sau legume precum ardeiul gras roșu, varza de Bruxelles, pătrunjel sau broccoli.

  • Zincul – susține regenerarea pielii, combate inflamația și acneea

Este un mineral important care joacă un rol esențial în repararea țesutului cutanat deteriorat și în protejarea pielii de razele UV. Deficitul de zinc este o cauză comună a acneei, iar prin reglarea producției de ulei în piele, acest mineral acționează pentru a preveni erupțiile.

Zincul se găsește în principal în stridii, în carnea provenită de la păsările de curte, în semințele de dovleac, în nuci pecan, în ovăz, în fasole și în cerealele integrale.

  • Vitamina A – sursă de retinol

Este un puternic agent antirid din care se extrage retinolul și acidul retinoic, ingrediente care s-au dovedit a fi eficiente de-a lungul timpului pentru ameliorarea semnelor îmbătrânirii pielii. Dezavantajul acestei vitamine este că nu apare în mod natural în corpul nostru și trebuie să o adăugăm în alimentație sau în produsele cosmetice, pentru a obține toate beneficiile.

Vitamina A susține regenerarea celulară, îmbunătățește elasticitatea pielii și o protejează împotriva efectelor nocive cauzate de radiațiile solare. În plus, crește productia de colagen și acid hialuronic, ceea ce conferă tenului un aspect mai tânăr.

Încearcă să incluzi vitamina A în dieta ta consumând alimente precum gălbenușul de ou, somonul, untul, brânza, ficatul de pui ori vită și legume precum spanacul, dovleacul, broccoli, morcovii, cartofii dulci și ardeiul gras roșu.

  • Acizii grași esențiali Omega 3 – reduc inflamația

Acizii grași Omega-3 au o acțiune antiinflamatoare puternică și te protejează împotriva pricipalelor afecțiuni ale pielii, cum ar fi eczemele. Contribuie de asemenea, la reglarea nivelului de cortizol, hormonul stresului, care previne formarea ridurilor. Totodată asigură un aport ridicat de lipide ce protejează pielea împotriva radiațiilor UV și a arsurilor solare.

Surse foarte bune de Omega 3 sunt peștele gras (somonul, tonul, sardinele sau macroul), nucile, semințele de in, chia, cânepă și avocado.

  • Vitamina E – extrem de eficientă pentru a te proteja de soare

Este o vitamină liposolubilă care este folosită de 50 de ani în dermatologie. Prin proprietățile sale antioxidante combate radicalii liberi, previne ridurile și îmbătrânirea prematură. Acționează ca un fotoprotector, împiedicând formarea arsurile solare, induse de UVB. Atunci când este combinată cu vitamina A, este eficientă în prevenirea anumitor tipuri de cancer de piele.

Vitamina Ese găsește în migdale, semințe și ulei de floarea soarelui, ulei de măsline, ouă, sparanghel, fulgi de ovăz, alune, unt de arahide, spanac și broccoli.

  • Seleniul – menține elasticitatea pielii și combate acneea

Este un oligoelement cu proprietăți antioxidante puternice care înlătură efectele nocive provocate de radicalii liberi. De asemenea, seleniul contribuie la menținerea elasticității pielii, și, prin urmare, previne îmbătrânirea prematură. Acest mineral ajută la combaterea acneei, ceea ce este o veste bună pentru adulții care suferă de acnee.

Pentru a crește aportul de seleniu din organism, consumă germeni de grâu, fructe de mare, nuci braziliene, ouă, cereale integrale, orez brun, și carne provenită de la păsările de curte.

  • Flavonoidele – proprietăți antioxidante

Sunt substanțe fitochimice care se găsesc în plante și acționează ca antioxidanți. Flavonoidele din ceaiul verde, numite catechine, favorizează o piele mai sănătoasă – ajută la blocarea penetrării razelor UV, repară daunele produse la nivelul ADN-ului celular, reduce efectele negative ale radicalilor liberi și limitează inflamația.

Celelalte fitochimice din fructe, legume, cacao și vin roșu sunt, de asemenea, antioxidanți puternici care susțin sănătatea pielii. Așadar consumă ceai verde, fructe, legume, vin și cacao.

  • Vitamina B3 (niacina) – uniformizează culoarea pielii și estompează petele pigmentare

Este o vitamină liposolubilă care contribuie la îmbunătățirea aspectului pielii îmbătrânite, reducând petele roșii și petele hiperpigmentate. O deficiență de vitamina B3 favorizeaza uscarea tenului.

  Surse foarte bune ale acestui nutrient esențial sunt carnea, peștele, ouăle și laptele.

  • Vitamina B5 (acidul pantotenic) – previne descuamarea pielii

Este foarte hidratantă și capabilă să repare chiar și pe cea mai uscată piele, întrucât permite țesutului epitelial să funcționeze corect. Așadar vitamina B5este perfectă pentru tenul foarte uscat, reactiv, cu probleme precum psoriazisul sau dermatita atopică.

De asemenea ajută la refacerea pielii arse de soare, la îndepărtarea cicatricilor și la îmbunătățirea aspectului zonelor descuamate. Totodată, are o funcție de reglare a sebumului, ideală pentru tipul de ten gras.

Unele dintre alimentele cu cel mai mare conținut de vitamina B5 sunt ouăle, ficatul (pasăre sau vită),   produsele lactate și cerealele.

  • Proteinele – întârzie îmbătrânirea pielii

Corpul transformă proteinele pe care le consumi în aminoacizi și îi reutilizează pentru a produce alte proteine, cum ar fi keratina, elastina și colagenul – care formează structura pielii. Unii aminoacizi acționează ca antioxidanți și protejează celulele pielii împotriva radicalilor liberi și a razelor UV. Alimentele bogate în proteine ​​pentru un ten strălucitor sunt laptele, iaurtul, nucile, semințele, ouăle, tofu etc.

De la beneficiile antiinflamatorii până la susținerea formării de colagen, aceștia sunt unii dintre cei mai importanți nutrienți pe care să îi adaugi în dieta ta, ca să ai parte de o piele strălucitoare.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ro_RORomână